Heb je een vraag?

Hier vind je alle antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Heb je een vraag?

Hier vind je alle antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Algemene vragen

BLUbeem is een initiatief van Brink's. Naarmate betalingsprocessen complexer worden, hebben ondernemers behoefte aan meer overzicht van alle betaalmethoden. Om die reden is BLUbeem ontwikkeld. BLUbeem biedt ondernemers een simpel overzicht van de totale omzet, ondersteunt alle betaalopties, en maakt het blijven aanbieden van alle betaalmethoden eenvoudig. Voor het plaatsen en legen van kluizen en het onderhoud maakt BLUbeem gebruik van de expertise van Brink's.  

BLUbeem is interessant voor alle ondernemers met maximum vijf vestigingen en 35.000 euro cashomzet per week per locatie, die daarnaast ook kaart- en/of webshopbetalingen (willen) aanbieden.  

BLUbeem is geschikt voor retailers met maximum vijf vestigingen. Heb je er meer? Vraag dan naar onze oplossingen voor ondernemers met meer vestigingen. 

Ben je klant bij Brink’s en wil je gebruikmaken van BLUbeem? Meld je nieuwe locaties dan aan via deze website.  

Als je een grote cashomzet hebt, raden we je aan om het interesseformulier in te vullen. Samen met jou zoeken we naar een gepaste oplossing.  

Ik heb een vraag over de pakketten

Ja, BLUbeem werkt met alle bekende betaalmethoden, zowel in de winkel als online.
  • Cash: euromuntstukken en eurobiljetten.
  • Cards: debetkaart (Maestro, Debit Mastercard, V PAY, Visa Debit, Bancontact) en kredietkaart (Mastercard, Visa)
  • Clicks (Online): kredietkaart (Mastercard, Visa) en Bancontact
Bij BLUbeem kies je wat voor jou het beste past.

Het standaardabonnement omvat cash- en kaartbetalingen (debetkaart of kredietkaart) in de winkel. Als je een webshop hebt, kan je ook alle onlinebetalingen via BLUbeem laten verlopen. Heb je geen webshop, dan maak je er uiteraard geen gebruik van. Je betaalt een vaste prijs per transactie of geteld biljet. Het maakt dus niet uit hoe je klant betaalt. 

Nee. Eens je je bedrijfsgegevens hebt ingevuld, kan je niet meer wisselen. Wil je graag je pakket wijzigen? Start dan een nieuwe aanmelding. 

Dat is afhankelijk van het aantal winkelpunten, het gemak dat je wil ervaren en de cashomzet per winkel.  

Weet je niet wat het best bij jou past? Vul dan het contactformulier in. We helpen je graag verder. 

Ik heb een vraag over mijn aanmelding

Je meldt je online aan via de website. Kies het pakket dat bij je past en vul het online formulier in. Binnen een werkdag nemen we contact met je op om samen jouw aanmelding in orde te brengen. Alle vragen die je nog hebt, kan je dan meteen telefonisch stellen. Simpel toch? 

 

Nee, dat is niet mogelijk.

Je kan verschillende winkelpunten aanmelden. Tijdens het aanmelden helpen we jou alle vestigingen toe te voegen en te bepalen welk pakket je nodig hebt per vestiging. 

Ja, dat kan met een internationaal paspoort. 

Ik heb een vraag over mijn contract

Je krijgt één contract voor alle cash-, cards- en clicksbetalingen, ook al maak je nog geen gebruik van alle mogelijkheden. Zo kunnen we een extra optie sneller activeren als je die later wil toevoegen. We houden het graag simpel. 

Je contract gaat in wanneer alle documenten zijn goedgekeurd. 

Dat contract kan je opzeggen zodra je met de service van BLUbeem bent gestart. Bekijk de opzegvoorwaarden altijd goed. De meeste contracten kan je kosteloos opzeggen. 

Je contract geldt voor onbepaalde duur, met een opzegtermijn van één maand. 

Meld je via deze website aan voor BLUbeem. We moeten wel opnieuw enkele gegevens van je controleren.  

Ik heb een vraag over mijn factuur

Alle betalingen schrijven we dagelijks op de eerstvolgende bancaire werkdag bij. 

De kosten worden verrekend bij de factuur. Je ontvangt altijd de bedragen die je hebt ontvangen van jouw klant: de verrekening vindt niet meteen plaats. 

Als je factuur niet klopt, meld je dat via het BLUbeem-webportaal. Wij nemen dan contact met je op. 

De maand na het begin van de dienstverlening krijg je de eerste factuur. Let op: bij op de eerste factuur rekenen we ook de opstartkosten per locatie aan. 

Ik heb een vraag over cash

Plug-and-play, door onze installatiepartner. Bij de levering van de kluis ontvang je ook een aanvullend informatiepakket met uitleg rond praktische zaken. 

Wij beheren de kluis op afstand. Als de kluis bijna vol is, plannen we automatisch een transport in. We zorgen ervoor dat het altijd zo min mogelijk tijd kost om de kluis te legen. Voor het geldtransport en het legen van de kluis maken wij gebruik van de expertise van Brink’s. De geldwagen is duidelijk herkenbaar door het Brink’s-logo. 

Niet meer afhankelijk zijn van banken voor de storting van je cash én nooit meer over straat hoeven met grote hoeveelheden geld: dat is wat een stortingskluis je biedt. Storten doe je binnen de veilige muren van je eigen zaak. Eenmaal gestort, kan niemand anders dan onze medewerker bij het geld. De kluis is verankerd aan de vloer en bijhorende kluisstickers maken de beveiliging ook visueel kenbaar.  

Je winkel moet ten minste drie werkdagen per week zes uur na elkaar (tussen 9 en 18 uur) open zijn zodat wij je kluis kunnen legen.  

Op een vaste plek in de zaak (verankerd en beveiligd) bij je kassa of in het kantoor (backoffice). 

Bij storingen schiet onze klantenservice natuurlijk uit de startblokken om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Neem bij storingen contact met ons op.

Dankzij een keuring vooraf zijn we er samen zeker van dat de kluis altijd op een veilige en geschikte plek staat. 

Ik heb een vraag over cards

Laat dan alle kaartbetalingen ook via BLUbeem verlopen. Met BLUbeem accepteer je alle mogelijke kaarten. Ook kredietkaarten. 

De debetkaart- en kredietkaartbetalingen worden de volgende werkdag bijgeschreven op je rekening.  

Je vindt een overzicht in de BLUbeem-app of via het BLUbeem-webportaal. Je kan op transactieniveau de gegevens bekijken. 

Wil je dan ook je kaartbetalingen via BLUbeem laten verlopen? Bekijk dan altijd goed de opzegvoorwaarden van je huidige leverancier. De meeste contracten kunnen kosteloos worden beëindigd. Je kan het contract opzeggen zodra je met de service van BLUbeem bent gestart. 

Mastercard, Maestro/Debit Mastercard, Visa, V Pay/Visa Debit en Bancontact. 

Ja, je kan ook klanten terugbetalen. 

Ja, dat kan! 

Bij BLUbeem krijg je standaard een betaalterminal geleverd. Je kiest zelf welke het best bij jou past. Wij leveren de terminal automatisch, zodat je er geen omkijken naar hebt. De betaalterminal is plug-and-play. Is er iets? Dan kunnen we ook meteen de juiste service verlenen. 

Ik heb een vraag over clicks

Via een webshop die draait op één van de volgende e-commerceoplossingen: Shopify, Magento, Wordpress WooCommerce, Shopware, OpenCart, JTL-shop, OXID eSales, PrestaShop, MijoShop, AceShop, Gambio, SEO:mercari, modified, xt:Commerce V4, xt: Commerce V3.X en Jigoshop. 

BLUbeem levert een plug-in voor je webshop waarmee je eenvoudig de online betaalfunctionaliteit activeert. Het beschikbaar stellen van een kassapagina waar jouw klanten op je webshop afrekenen, gebeurt via een API. Daarvoor heb je enige technische kennis nodig. Geen zorgen: wij geven je instructies rond hoe je dat moet activeren. Als je website is opgezet via Magento, dan kan je ook gebruikmaken van de standaardplug-in met Magento. Die plug-in vereist alleen configuratiewerkzaamheden en kan je zonder IT-kennis activeren. 

Je kan klanten volledig of gedeeltelijk terugbetalen vanuit het BLUbeem-webportaal. 

Betalingen via bancontact of met een kredietkaart staan de volgende werkdag op je rekening. Voor SEPA Direct Debit geldt een betaaltermijn van dertien dagen. 

Nee, wij bouwen geen webshops. Je moet zelf een webshop verzorgen met een koppeling naar de ondersteunde e-commerceplatforms. Wel leveren wel de benodigde plugins om online betalingen te kunnen verwerken.